Keresés
> Részletes keresés
> Keresés törlése




















Valid HTML 4.01 Transitional

Valid CSS!

Fejér
Cím: 1118 Budapest, Breznó-köz 11.Email: info@fejerfog.hu
Web: http://www.fejerfog.hu/Telefon: 06-1/788-5391 06-20/8065-659
Fax: 06-1/319-8590Gps: 47.485009 , 19.023017

A képek megtekintéséhez kattintson ide!
Bemutatkozás

Csak 5 perc naponta! És évente többszázezer forintos veszteségtől és rengeteg bosszúságtól kímélheti meg magát…
Önnek mennyi pénzébe kerül az elromlott műszerek miatt kiesett rendelési idő, és a műszerek javítása? Milyen plusz költséggel jár az, hogy azonnal pótolni tudja a tönkrement műszerét?

Gyanítom, ha válaszolni szeretne a kérdésekre, egy darabig töprengenie kellene a pontos összegen. Ha Ön már egy ideje praktizál, szinte fel sem tűnik, hogy hová folyik el a megtermelt jövedelmének egy igen jelentős része. A legtöbb fogorvos – így gondolom Ön is – természetes kiadásként kezeli a műszerei, kézidarabjai javítását, valamint a javíthatatlanná vált darabok pótlását. Pedig ezeknek a költségeknek a legnagyobb részét megspórolhatná! Egy apró figyelmetlenség, mely a fogorvosoknak évente több százezer forintos veszteséget jelent
Ez az apró figyelmetlenség, szinte észrevétlenül és alattomosan képes kiemelni az Ön zsebéből igen komoly összegeket. A leggyakoribb hiba, amit száz fogorvos közül kilencvenöt egészen biztosan elkövet, az a műszereinek, kézidarabjainak nem megfelelő karbantartása. Vegyünk egy kézidarabot például. Egy tönkrement kézidarab átlagos javítási költsége anyagárral együtt, hozzávetőlegesen 50-70 ezer forint. Ha a kézidarabja egy éven belül kétszer tönkremegy, ez már 100-140 ezer forint kiadást jelent Önnek, nem beszélve arról a kárról, amit a kiesett rendelési idő miatt szenved el.
Azonban, ha napi öt percet rászánna kézidarabjának a karbantartására, akkor a fent említett költséget nagy valószínűséggel megtakaríthatná magának. Ez azt jelentené, hogy Ön éves szinten 4500 forintos órabérért végezné a kézidarabjának a karbantartását. Persze tudom, hogy ezért az összegért nem lenne érdemes szakmát változtatnia, viszont azon, hogy ezt az összeget javításra is kifizethette volna, már érdemes elgondolkodnia.
A műszereinek rendszeres és az előírásoknak megfelelő tisztítása, olajozása megnöveli az eszközei élettartamát, a sterilizálása meg komoly bizalmat épít a pacientúrájában. Gondoljon csak bele, mit lát a betege, amikor ott a szeme láttára csomagolja ki a turbinát a steril vákumtasakból. A beteg azt látja, hogy ebben a rendelőben biztonságban van, mert Ön figyel a higiénés biztonságra. Apró odafigyeléssel, nem csupán a javítás nem csekély összegét spórolja meg magának, de megtöbbszörözheti a bevételeit is azáltal, hogy elnyeri betegei bizalmát és ők ajánlani merik Önt másoknak is. Él egy téves elképzelés, ami még az apró figyelmetlenségnél is nagyobb kárt képes okozni…
Ön is elkerülhetné a felesleges pénzkidobást, az idegeskedést, és az esetlegesen elküldött betegek szemrehányásait, ha legalább azokból a műszerekből, amelyek nélkül kénytelen leállítani a rendelését, rendelkezne egy tartalék darabbal.
Persze tudom, hogy ezeknek az eszközöknek az ára, nem éppen a kínai tömegcikk kategóriába tartozik, de ha fenti példát vesszük alapul, a szervizköltségek megtakarításából, már egy viszonylag jó minőségű kézidarabot tud vásárolni. A helytelen szemlélet, mely főleg kis hazánkban dívik, a rosszul értelmezett takarékosságban nyilvánul meg. Jobb ma két turbina, mint holnap egy se!
A legtöbb fogorvos úgy véli, hogy bőven elegendő az a kiadás, ami a szükséges műszerek beszerzését fedezi, és teljesen felesleges még tartalékokra is pénzt kiadni. Ha mondjuk egy tőlünk nyugatabbra dolgozó fogorvos hallaná ezt az érvelést, nem is értené, hogy magyar kollégája miről beszél. Ő, ott nyugaton már megtanulta, hogy egy beteget műszerhiba miatt elküldeni, többszörösébe kerül, mintha minden műszeréből dupla tartalékot vásárolt volna.
A beteg, aki napokkal esetleg hetekkel korábban bejelentkezett a fogorvosához, a legcsekélyebb mértékben sem lesz megértő, ha az orvos műszerhibára hivatkozva elküldi és újabb napokat kell várnia arra, hogy végre megszabaduljon a fogászati problémájától. A betegben felfog merülni a kérdés: milyen fogorvos az, aki sajnál beruházni a praxisa zavartalan működtetésébe? Miután meg is válaszolta a saját kérdését és levonta a következtetéseit, azaz kialakította a véleményét, alig várja, hogy mindezt közölhesse az összes ismerősével. Ön így nem csupán azt a betegét veszíti el akit elküldött, de nagy valószínűséggel még számtalan potenciális pácienséről is le kell mondania. Ez a fajta veszteség felmérhetetlen, ugyanis itt nem pusztán pénzveszteségről beszélünk, hanem – ami még annál is fontosabb – presztízsveszteségről is.
A tapasztalat azt mutatja, hogy néhány százezer forint megtakarítása nem áll arányban azzal az akár több milliós veszteséggel, amelyet a tartalékműszer hiánya miatt szenvedne el.










Főoldal |  Ügyfélkapu |  Kapcsolat |  Magunkról |  Partnereink |  Megyeszékhelyek |  Hirdetőink